Blended onboardingtraject om organisatie te leren kennen
Digitaal leren inzetten om nieuwe medewerkers hun werkomgeving snel eigen te laten maken. Dat is precies wat het blended onboardingtraject van Heineken voor elkaar krijgt. Nieuwe medewerkers van de Heineken-brouwerijen in Den Bosch en Zoeterwoude leren in korte tijd hun werkplek kennen door de toepassing van AR-technologie. Deelnemers lopen met een tablet door de brouwerij. Een GPS-trigger laat ze op toepasselijke locaties kennismaken met relevante informatie. Deze interactieve manier van leren betrekt nieuwe medewerkers direct bij de organisatie en zorgt dat ze zich snel thuisvoelen op de nieuwe werkplek.
Digitale leercomponenten op fysieke locaties
Door digitale leercomponenten te integreren met de fysieke locaties op de brouwerijen zorgt Heineken ervoor dat nieuwe medewerkers niet alleen passief informatie consumeren, maar actief betrokken raken bij hun leerproces. Online en offline componenten komen samen in deze blended onboarding. Complexe concepten worden op een praktische en toepasbare manier gepresenteerd. Dit stelt medewerkers in staat om opgedane kennis direct toe te passen op de plekken waar het daadwerkelijk relevant is. AR-componenten zorgen voor een hoge leerbeleving die Heineken-medewerkers niet snel zullen vergeten.