Scenario-based e-learning met realistische praktijkvoorbeelden
Een digitale leeroplossing die in korte tijd de nieuwe merkstrategie en propositie van KPN onder de aandacht van alle medewerkers brengt. Een uitdaging die wij wel aandurfden. De interactieve, scenario-based e-learning introduceert KPN-medewerkers met de strategische verandering van de organisatie. De uiteindelijke e-learning heeft 6000 medewerkers binnen twee weken vertrouwd gemaakt met de vernieuwde identiteit en de KPN Hussel-propositie.
De praktijk ervaren met realistische voorbeeldcases
De leeroplossing bevat diverse herkenbare praktijkscenario’s. KPN-medewerkers leren praktijkgericht om te adviseren over het meest passende (Hussel-)pakket bij uiteenlopende situaties. Wat adviseer je een gezin met kinderen die volop internetten? Wat een alleenstaande? En welk pakket past bij een zelfstandig ondernemer die vanuit huis werkt? Deelnemers leren diverse scenario’s herkennen en weten hoe ze de meest passende oplossing kunnen bieden. De e-learning legt zo een directe link met de dagelijkse werkpraktijk.
Nauwe samenwerking voor een efficiënt ontwikkeltraject
De scenario-based e-learning is volledig ontwikkeld in de stijl van KPN. De module bevat uiteenlopende werkvormen voor een afwisselend leertraject. Het gebruik van scenario’s geeft de deelnemers handvatten om direct aan de slag te gaan. Door een nauwe samenwerking tussen KPN en ons team hebben we in een korte periode een effectieve leeroplossing ontwikkeld.